آموزش توليد محتوا

طراحي وب سايت حرفه اي با سايت ساز سايتچين

آموزش توليد محتوا

۱ بازديد

 اگر دنبال يك منبع حرفه اي براي آموزش توليد محتوا براي سايت هستيد، با ما در اين مقاله همراه باشيد! قرار است در اين مقاله به صورت حرفه اي و كامل درباره توليد محتوا صحبت كنيم و در نهايت آموزش هايي به شما بدهيم كه بتوانيد به يك محتوا نويس تبديل شويد! 

قبل از اينكه شروع به توليد محتوا كنيد بايد درك كلي از محتوا داشته باشيد. لازم است بدانيد محتوا چه كاربردي دارد يا اصلا به چه محتوايي اثر بخش مي گويند. شايد با خودتان بگوييد كه چه فايده براي من كه مي خواهم توليد محتوا كنم دارد! وقتي مفاهيم را دقيق بداني مي تواني بهترين محتواها را براي مخاطب خودت توليد كني.

سايت هاي آموزش توليد محتوا بسياري هستند كه به صورت متني و ويدئويي به شما اين شغل را از پايه آموزش مي دهند. براي نوشتن يك محتواي متني اول از همه بايد يك موضوع پيدا كنيد و درباره آن موضوع به صورت شفاف و جذاب متن توليد كنيد و در نهايت آن را جمع بندي كنيد! 

مثلا قرار است درباره كامپوزيت دندان يك محتوا توليد كنيد، بايد يك موضوع درباره كامپوزيت دندان پيدا كنيد كه براي مخاطب جذاب باشد يا مخاطب به دنبال آن باشد، براي مثال:

قيمت كامپوزيت دندان در تهران يا كامپوزيت دندان چيست؟ و سپس با توجه به موضوع مطلب موردنظر را كامل كنيد. حالا نياز داريد كه در نهايت يك جمع بندي به مخاطب ارائه دهيد. همه چيز به همين جا ختم نمي شود در هنگام توليد محتوا بايد اصول سئو يا بهينه سازي را هم رعايت كنيد تا گوگل به سايت شما رتبه دهد و آن را در رتبه هاي نخست به مخاطب نشان دهد.

پيش نياز هاي آموزش توليد محتوا

مهارت هاي لازم براي توليد محتوا مواردي مي باشند كه شما بايد قبل يا حين آموزش توليد محتوا خود، آن ها را فرا بگيريد. بعضي از اين مهارت ها براي افرادي كه مي خواهند توليد محتوا كنند ضروري و بعضي از آن ها مزيت محسوب مي شوند. در ادامه اين مهارت هاي مورد نياز براي توليد محتوا را بيان خواهيم كرد. مهارت هايي كه در زير ذكر شده اند، بخصوص براي افرادي كه قصد توليد محتوا در وبلاگ و سايت را دارند بسيار مفيد مي باشند:

1. مهارت نگارش

يك توليد كننده محتوا، بايد بتواند متون را به شيوه اي جذاب و صحيح بنويسد. براي رسيدن به اين مهارت، بايد بدانيد هر يك از علائم نگارشي در چه قسمتي از متن استفاده مي شوند، همينطور بايد دامنه لغات خود را افزايش داده و منظور از هر لغت را به خوبي درك كنيد. آموزش توليد محتوا

مواردي مانند خواندن كتب و مقالات معتبر مي توانند كمك شاياني به شما در راستاي به دست آوردن مهارت مذكور كنند. هنگام مطالعه موارد ذكر شده بايد به لغات مختلف، ساختار جمله ها، كلمات مترادف، موارد استفاده از ضمير ها و… دقت كرده تا بتوانيد به مرور زمان آن ها را در محتواي خود پياده سازي كنيد.

2. توانايي درك و شناخت مخاطبان

يك توليد كننده محتوا بايد بتواند سليقه و نياز مخاطب هدف خود را شناسايي كرده و متن خود را مطابق با آن ها بنويسد. همينطور بايد بتواند نحوه سوال پرسيدن و جستجو مخاطبان خود را به خوبي درك كند تا عناوين و كلمات كليدي موجود در محتواي خود را بر اساس اين موارد نگارش كند، در اين صورت محتوا از طريق موتور هاي جستجو نظير گوگل، بازديد هاي زيادي را كسب خواهد كرد و اين امري مهم در موفقيت يك سايت است.

3. آشنايي با سيستم هاي مديريت محتوا

يكي از اصلي ترين شاخه هاي توليد محتواي ديجيتال، توليد محتوا براي سايت ها است. براي اين كه بتوانيد اين كار را به نحو احسن انجام دهيد، بايد با سيستم مديريت محتواي سايت مدنظر آشنايي كافي داشته باشيد، در اين صورت خودتان به راحتي مي توانيد محتوايي كه توليد كرده ايد را بارگذاري كرده و موارد مدنظر را روي آن اعمال كنيد. طبق آمار منتشر شده، وردپرس پرطرفدار ترين سيستم مديريت محتواي موجود است و اكثر سايت ها توسط اين سيستم ايجاد و مديريت مي شوند.

4. درك نحوه عملكرد موتورهاي جستجو

نه تنها گوگل، بلكه بسياري از شبكه هاي اجتماعي هم موتور جستجو دارند، پس درك نحوه عملكرد آن ها مي تواند در موفقيت شما بسيار موثر باشد. حتي اگر هدف شما از ديدن آموزش توليد محتوا، نوشتن مقالات در سايت نباشد، درك نحوه عملكرد موتور هاي جستجو مي تواند براي شما بسيار مناسب باشد. اين كه بدانيد الگوريتم چيست و موتور هاي جستجو چگونه در متون و صفحات وب مي خزند(كراول مي كنند)، مي تواند به شما ايده هاي خوبي براي نوشتن عناوين و جاي گذاري كلمات كليدي در دل متن دهد.

شما با گذراندن دوره آموزشي توليد محتواي ديجيتال حرفه اي مي توانيد اين مهارت ها را به دست آوريد.

5. توانايي توليد محتواي تصويري

يكي از مباحث مهم در حوزه آموزش توليد محتوا، توليد محتواي تصويري محسوب مي شود. شخصي كه قصد توليد محتوا براي سايت يا وبلاگ را دارد، بايد بتواند تصاوير يونيك (غير كپي) توليد كند؛ زيرا موتورهاي جستجو از جمله گوگل، توانايي اسكن و تشخيص تصاوير را دارند و به راحتي مي توانند متوجه شوند كه آيا تصوير مدنظر قبلا در سايتي ديگر بارگذاري شده است يا خير.

اگر آشنايي اوليه با نحوه كار برنامه فتوشاپ داشته باشيد، مي توانيد به راحتي نياز هاي مربوط به توليد محتواي تصويري خود را برطرف ساخته و روي تصاوير تغييراتي ايجاد كنيد كه از ديد موتورهاي جستجو، كپي تلقي نشوند.

 

اگر مي خواهيد مطالب بيشتري درباره اين موضوع بدانيد به مقاله آموزش توليد محتوا براي سايت مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد